miaseleverläser.blogg.se

En blogg där jag och mina elever reflekterar över det vi läser.

Boktips!

Kategori: Allmänt

Att läsa är en av de bästa saker som finns! Upplevelsen blir ännu bättre om det är något bra man läser. Jsur nu läser jag biografier, eftersom vi arbetar med ett sådant tema i nian. Jag har läst Andreas Lundstedts Mitt positiva liv och Morgan Allings Kriget är slut, som verkligen var jättebra. Intressant skrivna med ett lätt språk. Så att man knappt märker att man läser.
 
Jag har även läst Carolina Gynnings bok Ego Girl. Det är en bok som är lätt att läsa, men den föll mig inte i smaken innehållsmässigt. En annan bok som jag gav mig på är den populära Jag är Zlatan Ibrahimovic. Det är många som har läst den och gillar den, men tyvärr är jag inte en av dem. Kanske för att jag inte är så fotbollsintresserad och heller inte så intresserad av Zlatan, men jag kan förstå att andra gillar den.
 
Nu är jag i full gång med Dregens självbiografi och än så länge gillar jag den. Vad läser ni just nu? :)
Kommentera inlägget här: